Máme starší firemní web. Stačí?

Vlastní internetovou stránku má dnes již téměř každá firma. Častokrát se ale setkávám se stránkami z roku 2012, které v dnešní době bohužel nestačí. Proč?

Firemní web je spotřební zboží

Stejně jako u elektronických spotřebičů, tak i u internetových stránek sledujeme velmi rychlý vývoj technologie. Stránka, která před 10 lety fungovala skvěle, v dnešní době nemusí obstát. V čem konkrétně?

Nová přenosná zařízení

Jistě si vzpomenete na dobu, kdy se mobilní telefony používaly pouze k hovorům, prohlížení internetu bylo draze zpoplatněno a k surfování po internetu se využívaly téměř výhradně stolní počítače. Podle toho se také tvořily internetové stránky – nebylo nutné řešit, aby se web dobře zobrazoval na mobilním telefonu, tabletu a notebooku.

Technologie pokročila, chytrý telefon s velkou obrazovkou a internetovým připojením je v dnešní době standard, a právě mobilní telefony využívají lidé pro vyhledávání informací čím dál více. V koloně v autě, v hromadném dopravním prostředku, při čekání na tramvaj, v posteli před spaním.

Pokud není starší firemní web připravený pro používání na mobilních telefonech, narazíte na 2 problémy. Prvním je to, že návštěvníci nemusí být schopni najít důležité informace, protože je text malý, nefungují tlačítka a celkově stránka nevypadá dobře. O druhý problém se postará internetový vyhledávač, který upřednostňuje stránky, které dodržují moderní webové standardy (mezi ně patří funkčnost webu na všech zařízeních). Ten pak starší web nemusí zahrnout mezi výsledky vyhledávání, a zákazníci Vás nebudu moct snadno najít.

Nové webové možnosti

Dříve byl problém také s rychlostí připojení, proto se stránky tvořily co nejúspornější. S minimem obrázků, funkčních prvků a dalších věcí, které ale pomáhají přesvědčit návštěvníka ke koupi. Stejně tak jsou nyní k dispozici nástroje, které umožní vytvořit na stránce téměř cokoliv. Pracoval jsem v digitální agentuře, kde šéf říkal “Při tvorbě webu “nejde” neexistuje”.

Funkce jako cenová kalkulačka, podrobné poptávkové formuláře, kam zákazník vyplní detailní informace usnadní celý proces jak Vám, tak především Vašim zákazníkům.

Firemní web bude porovnáván s konkurencí

Dnešní tržní prostředí se vyznačuje vysokou konkurečností, a o online světě to platí dvojnásob. Než se návštěvník rozhodne ke koupi nebo využití služeb, probíhá tento proces:

  • Zjištění potřeby (potřebuji se ostříhat)
  • Sběr informací (podívám se na internetu a Facebooku na pánská kadeřnictví v okolí)
  • Hodnocení alternativ (porovnám si jednotlivé kadeřnictví, fotografie střihů a cenu služeb)
  • Kupní chování (vyberu si kadeřnictví a jdu se ostříhat)
  • Chování po koupi (jestli služba odpovídala očekávání, přijdu se ostříhat i příště)

Můžete s jistotou předpokládat, že potenciální zákazník, který poptává Vaše služby se podívá na Váš firemní web, firemní weby konkurence a na základě informací, které mu budou poskytnuty si vyberete. Firma, která má moderní web s jasnými informacemi, které přesvědčí k nákupu si získá zákazníka mnohem snáze než ta, která nemá na webu dostatek informací, neaktuální kontakty a špatnou čitelnost.

Jak zjistím, jestli náš firemní web stačí?

Představte si, že jste Váš potenciální zákazník a narazíte na Váš firemní web. O firmě a službě nic nevíte, pouze to, co je na stránce uvedeno. Přesvědčily by Vás informace ke koupi nebo využití služeb?

Pokud potřebujete nezávislou analýzu od člověka v oboru, můžete využít nabídky na analýzu webu zcela zdarma, zpracuji důkladnou analýzu a pokud bude potřeba, nabídnu vylepšení web stávajícího nebo tvorbu nového, efektivního.

Picture of Mgr. Michal Vašíček
Mgr. Michal Vašíček

Online marketing jsem vystudoval na vysoké škole, tvorbě webu se věnuji pátým rokem.

Jsem také na: