Jak přivést návštěvníky na kvalitní firemní web

Pro tvůrce webů je kvalitní firemní web priorita. Víme, jak se návštěvníci na webu chovají, jak je přesvědčit k akci a jaké informace jim nabídnout. Manažeři firem ale řeší jiné problémy. Potřebují prodávat, vystavovat faktury a platit své zaměstnance. Nemají čas se věnovat webovým funkcím do hloubky, zajímá je, jak jim může internetová stránka pomoci v naplnění firemních cílů. V článku se zaměřím na to, jak přivést nové návštěvníky na firemní web a jak z nich udělat věrné zákazníky.

Dozvíte se:

  • proč je kvalitní firemní web základem online strategie firmy
  • co musí být na kvalitním firemní webu
  • jak na firemní web přivést nové zákazníky

Kvalitní firemní web

Před tím, než na firemní web přivedete co nejvíce návštěvníků, ujistěte se, že je firemní web kvalitní. Co to znamená? Kvalitní firemní web je připraven tak, aby z návštěvníka co nejrychleji udělal zákazníka. K čemu jsou tisíce návštěv na webu, když nikdo z návštěvníků nekoupí produkt (nevyužije službu)?

Technická stránka firemního webu

To nás přivádí k otázce, co musí takový firemní web obsahovat. Nejprve je potřeba se ujistit, že firemní web neodradí návštěvníka hned ze začátku. Roli zde hrají faktory jako rychlost načítání stránky (pokud se web načítá déle než 3 sekundy, návštěvník nejspíš půjde hledat o dům dál) a funkčnost stránky na mobilních zařízeních (veškerý text a obrázky, formuláře a další prvky se musí správně zobrazovat i na mobilním telefonu, nejen na počítači). Po zajištění technických náležitostí přichází na řadu obsahová stránka firemního webu.

Obsahová stránka

Pouze funkční a svižný web nestačí, je potřeba promyslet a připravit zobrazované informace tak, aby návštěvníky zaujaly, přesvědčily o kvalitě vašich služeb a navedly je k požadované akci (které se v marketingovém světě říká konverze, zpravidla jde o provedení nákupu produktu, odeslání poptávkového formuláře nebo telefonické kontaktování).

Aby se vám to podařilo, musíte dobře poznat vaše zákazníky. Zjistit, co je zajímá, co hledají na internetu (vzhledem k vašim službám), z čeho mají strach a proč poptávají služby (produkty) podobné těm vašim. Podle toho zjistíte, jaký obsah na firemní web umístit.

Snadná akce

Firemní web je svižný, funkční na mobilních zařízeních a plný obsahu, který návštěvníky zajímá. Nezbývá, než návštěvníkům co nejvíce usnadnit konverzi (nákup, kontaktování). Jak na to? Existuje celá řada metod, běžně se používá například viditelné call-to-action tlačítko.

Stránka Buriánek-klimatizace.cz používá call-to-action tlačítko v menu. Je to první část firemního webu, kterou návštěvník uvidí a hned v tu chvíli má možnost odeslat poptávkový formulář. Nemusí složitě hledat kontaktní informace a odešle poptávku dříve, než si to stihne rozmyslet.

Požadovaná akce (odeslání poptávkového formuláře, kontaktování, nákup produktu) se u každé firmy liší.

Kvalitní firemní web je:

  • připravený podle potřeb cílové skupiny firmy
  • dobře funkční na všech zařízeních
  • rychlý
  • jednoduchý na pochopení
  • navádějící k žádané akci (CTA)

Jak na firemní web přivést nové návštěvníky

Na firemní web přivádíme nové návštěvníky buď organicky nebo placeně. Organicky znamená, že návštěvník našel váš firemní web na vyhledávači. Placeně pak znamená, že návštěvníkovi se váš firemní web zobrazil po kliknutí na placenou reklamu, kterou jste inzerovali. Pro oba případy připravíme vstupní stránky.

Vstupní stránky firemního webu

Vstupní stránka je stránka, na kterou se návštěvník dostane jinak, než z menu. Bývají zpravidla dvojího druhu, SEO vstupní stránky a vstupní stránky pro placenou reklamu.

Vstupní stránky pro placenou reklamu jsou ty, na kterou bude návštěvník odkázán po kliknutí na reklamu například na Facebooku nebo Google reklamu. Mají za cíl návštěvníka přesvědčit k akci (koupi produktu, vyplnění kontaktního formuláře, rezervace) s co nejvyšším procentem konverzí.

SEO vstupní stránky vidí návštěvník po kliknutí na placenou reklamu. Musí být připraveny tak, aby uspokojily internetové vyhledávče (Google.com, Seznam.cz) i návštěvníky. SEO vstupní stránku musíme připravit tak, aby ji vyhledávač umístil na co nejvyšší místo. Čím výše vás vyhledávač umístí, tím více návštěvníků navštíví váš firemní web. Oproti vstupní stránce pro placenou reklamu je nutné upravit text tak, aby zaujal nejen návštěvníka, ale také vyhledávač.

Pokud vstupní stránku navštíví 100 návštěvníků a 2 z nich provedou žádanou akci, procento konverzí je 2%. Cílem je dosáhnout co nejvyššího procenta konverzí.

Organická cesta

Organická cesta vede přes internetové vyhledávače. V našich končinách především Google.com a Seznam.cz. Vše se točí okolo klíčových slov (frází).

Klíčové slovo je to, co zadáváte do vyhledávače. Pokud vyhledáváte služby tvorby webu, zadáte do vyhledávače nejspíše “tvorba webu”. Vyhledávač potom zpracuje požadavek a zobrazí ty stránky, které s největší pravděpodobností nabízí to, co hledáte.

Jak to vyhledávač dělá? U každé stránky vždy posuzuje stovky faktorů, podle toho přiřadí stránce umístění ke konkrétnímu klíčovému slovu. Proces úpravy firemního webu nazýváme optimalizací pro vyhledávače, zkráceně SEO (search engine optimization).

Optimalizace pro vyhledávače je náročný proces, který zabere spoustu času a úsilí. Pokud se ale podaří vytvořit články a podstránky tak, aby se umístily na vysokých příčkách vyhledávačů, budou neustále přivádět nové návštěvníky na váš firemní web bez nutnosti cokoli platit.

Organická cesta má v tomhle ohledu spíše dlouhodobý charakter.

Placená online reklama

Na firemní web můžete přivést nové návštěvníky také placenou formou. Nejčastější je reklama na Facebooku a PPC (pay per click – platba za proklik) reklama od Googlu a Seznamu. Funguje tak, že připravíte konkrétní reklamní sdělení pro konkrétní uživatele (které definujete při nastavování reklamy). Za každé kliknutí na reklamu platíte určitou částku, ta závisí na zvoleném klíčovém slovu pro reklamu a dalších faktorech.

Je placená reklama vhodná pouze pro velké firmý s velkým rozpočtem? Není! Rozpočet můžete nastavit v rámci stovek, tisíců nebo desetitisíců podle potřeb konkrétní kampaně. Doporučuji začít skromně, sledovat výsledky, upravovat a po odladění spustit znovu s vyšším rozpočtem.

Placenou reklamu můžete použít například v sezónním období. Typicky před Vánoci, topnou sezónou, pro cestovní kanceláře před začátkem léta, pro zimní zájezdy na konci podzimu.

Závěrem

I když může online marketing vypadat jako složitá věda, stačí dodržovat pár základních pravidel, vždy myslet na pohled vašich potenciálních zákazníků a využít vhodné nástroje.

Pravidla úspěchu kvalitního firemního webu:

  • připravit web podle očekávaných požadavků vašich zákazníků
  • co nejvíce jim usnadnit a navést je k žádané akci (nákup, kontaktování) pomocí CTA
  • tvořit kvalitní obsah zaměřený na klíčová slova a dlouhodobě tak získávat nové návštěvníky
  • připravit poutavé a učinné vstupní stránky
  • na vstupní stránky směřovat návštěvníky z placené reklamy, především sezónně.

Nejste si v online marketingu jistí nebo prostě nemáte čas? Online marketing jsem vystudoval, baví mě a mám v něm zkušenosti.

Picture of Mgr. Michal Vašíček
Mgr. Michal Vašíček

Online marketing jsem vystudoval na vysoké škole, tvorbě webu se věnuji pátým rokem.

Jsem také na: