Jak web pomůže
Firemní web neslouží pouze k prezentaci služeb a produktů. Společně s klientem se vždy snažíme najít způsob, jak pomocí webu usnadnit práci se zákazníky a jak zákazníkům usnadnit využití Vašich služeb.
Protože z nich je dost možná málo poptávek právě proto, že jsou starší a neefektivní. Internetová stránka samozřejmě nevyřeší všechny problémy a je to pouze jedna z částí působení firmy, ale hraje důležitou roli v procesu srovávání Vašich služeb s konkurencí.
Váš firemní web je mnohdy první místo, kde se o Vašich službách potenciální zákazník dozví. Jestli stránka udělá dobrý první dojem, nebo návštěvníka odradí a pošle ke konkurenci, záleží na Vás.
Často se stává, že po implementaci poptávkového formuláře klienti zaznamenají vyšší počet poptávek. Přitom ale kontaktní údaje na webu byly i předtím, jaké to má vysvětlení?
Vysvětlením je preferovaný způsob komunikace. Někteří lidé raději zvednou telefon a zeptají se, jiní mají ale z telefonování hrůzu. Tento problém jim řeší poptávkový formulář – přímo na stránce vyplní poptávku a kontaktní údaje. Poptávka Vám přijde na e-mail, kde můžete se zákazníkem dále komunikovat. Víte předem, co přesně zákazník potřebuje a neztrácíte čas zjišťováním.
Nikdo nechce kupovat zajíce v pytli. Zákazníci chtějí vidět výsledky Vaší práce. Například kadeřník by na webu měl ukázat jeho střihy za poslední dobu, které přesvědčí potenciální zákazníky o jeho kvalitách a ujistí je, že rezervace u něj je ta správná volba.
Pokud provozujete službu, kterou je potřeba předem rezervovat, rezervační systém Vám výrazně usnadní práci. Zákazník snadno zjistí dostupnost a sám si může službu rezervovat. Rezervaci v systému můžete schválit nebo zamítnout, a v případě potřeby se zákazníkem dále komunikovat.
Pro pořadatele kurzů, festivalů a dalších událostí, na které je potřeba se předem přihlásit je online přihláška vhodným řešením.
Zájemce vyplní všechny potřebné údaje, na e-mail mu přijdou informace o platbě (a jakékoliv další informace).
Na webu lze přehledně ukázat jakýkoliv dokument, například nápojový lístek, menu, nebo podmínky spolupráce. Dokument se dá prolistovat, přiblížit nebo stáhnout a uložit do počítače.
Jedním z největších strachů zákazníků je strach z předem neznámé ceny. Když bude zákazník znát cenu předem, ví, s čím má počítat a rozhodne se, jestli o službu má nebo nemá zájem.
Cenová kalkulačka vypočítá odhadovanou cenu podle předem zadaných parametrů.
Pokud máte esteticky hezkou, na všech zařízeních funkční internetovou stránku, vysíláte zákazníkům signál, že své podnikání nebo firmu berete vážně a nebojíte se investovat.
Princip je podobný jako u aut. Každé pojízdné auto splní svůj účel – doveze nás z bodu A do bodu B. Čím novější a hezčí auto máte, tím větší je komfort z jízdy a uznání ostatních. Internetová stránka je pomyslné online auto Vaší firmy. Čím lépe budou vypadat a fungovat, tím lépe Vás budou vnímat potenciální zákazníci.
Ať už chceme nebo ne, dnešní doba je vysoce konkurenční. Před nákupem nebo rezervací zákazník porovná všechny dostupné alternativy. Bude porovnávat informace (obsah na webu), kvalitu služby (reference na webu) a cenu. Vybere si tu firmu, která ho nejlépe osloví.
Proto je internetová stránka výborným nástrojem v boji proti konkurenci. Stačí si dát záležet, aby byla nabídka na webu lepší, než nabídka konkurence.
Při tvorbě webu pro klienta se podívám na konkurenty a připravím stránky, které konkurenci předčí.